דף הבית
מאחורי המילים
התמחויות ולקוחות
פרוייקטים נבחרים
איך לבחור קופירייטר
קופירייטינג: יצירתי/ מכירתי
טיפים לעבודה עם קופירייטר
קופירייטינג לאתרים
קופירייטינג, כתיבה שיווקית
דוגמאות קופירייטינג לאתרים
צור קשר
 

כך תקבל קופירייטינג אפקטיבי


כלים לעבודה יעילה עם קופירייטר



השלב הראשון הוא כמובן לבחור קופירייטר שלפי התרשמותך יכול להביא תוצאות: בדוק תיק עבודות, תראה מה רמת הידע והנסיון, קרא טקסטים שכתב, תרגיש אם יש ביניכם הבנה ושיתוף פעולה. עכשיו, תן לו את כל הכלים כדי שהוא יוכל לעשות את העבודה שלו בצורה הכי טובה שאפשר ולכתוב קופירייטינג שיביא תוצאות:

הגדר את דרישותיך: שני בסיסים צריך קופירייטר לדעת לפני שהוא מתחיל בהערכת העבודה המבוקשת לצורך הצעת מחיר: נקודת התחלה ונקודת סיום. נקודת ההתחלה היא כל החומרים שעומדים בפניו – האם יש כבר חומרים כתובים? באיזו שפה? האם זהו חומר מדעי-טכני או נסיונות שיווקיים קודמים? האם צריך לערוך פגישה או סיבוב היכרות בשטח כדי להבין טוב יותר את מהותו של קופירייטינג נדרש או שניתן להעביר את כל המידע בטלפון או במייל? נקודת הסיום היא - איזה פורמט ילבש הקופירייטינג בסופו של דבר: טקסט מודפס, משודר, או אתר איטנרנט, באיזה היקף? האם יש לחברה כבר סלוגן קבוע או שגם זה צריך קופירייטינג? אם אינך בטוח, מומלץ להתייעץ עם הקופירייטר. קרוב לודאי שבתיק העבודות שלו תמצא פורמט שייראה לך מתאים.

קבע איש קשר אחד: מה זה גמל? סוס שהרכיבה ועדה''. לא פעם קוראים קופירייטינג ואפשר לזהות בבירור מה היה קופירייטינג המקור ואיך פתאום הושתל בו מסר אחר או נוסף. קופירייטינג טוב הוא קופירייטינג שיש בו זרימה עקבית מהכותרת הראשית, דרך כותרות המשנה ועד הטקסטים. בחישה של ידיים רבות מדי תיצור קופירייטינג שמורכב טלאי על טלאי, ובסופו של דבר – פחות משכנע.

ספק מידע: קופירייטר נדרש לספק שרותי קופירייטינג לתחומים רבים ושונים. לכל אחד מהם מאפיינים משלו, קהל מטרה משלו ושפה מקצועית שאותו קופירייטר לא בהכרח שולט בה או מבין את כל הדקויות שבה. חשוב לספק לו את כל המידע – לא רק מה היתרונות של המוצר שלך, אלא גם מה חולשותיו,מיהם המתחרים ואלו מסעות פרסום הם ערכו. כך ניתן יהיה להימנע מטעויות מביכות כמו קופירייטינג שדומה מדי למתחרים או קופירייטינג שאינו תואם את האסטרטגיה השיווקית.

אל תכתיב, תקשיב: אחרי שסיפקת לקופירייטר את מירב המידע, תן לו את הקרדיט לעשות את מה שהוא יודע. יכול להיות שהוא יפתיע אותך עם כיוון חדשני ואפילו נועז. יכול להיות שהוא יצביע על כשלים באסטרטגיה השיווקית שלך או בקמפיינים קודמים. בדוק בראש פתוח את ההצעות שמביא לך קופירייטר. הרי בשביל זה לקחת אותו.

שלב את הקופירייטר בכל שלבי העבודה: הדרך האופטימלית היא שילובו של קופירייטר בכל שלבי העבודה על הפרסום. תן לו לשבת עם אנשי השיווק והמכירות כדי לגבש יחד את התפיסה הפרסומית, תן לו לשלב כוחות עם המעצב כדי שכל המסרים – מילוליים וחזותיים – יעבדו יחד ויחזקו זה את זה.

לסיכום, יש לך קופירייטר? כדי לקבל ממנו את המקסימום, קודם כל תן לו: תן מידע ותן לו לעבוד.

חזרה לקופירייטינג ראשי

לכתוב טוב – קופירייטינג, כתיבה שיווקית, עריכה
כל הזכויות שמורות מסעדות