חמש דרכים שבהן כתיבת תוכן שיווקי יכולה לעזור גם לכם (ואף מילה על גוגל)

כתיבת תוכן שיווקי – מה זה בכלל?

תשאלו אנשים אקראיים על כתיבת תוכן שיווקי, וארבעה מתוך חמישה יענו שזה קשור ליצירת תוכן שמותאם למנועי חיפוש. זאת אמנם האמת, אבל לא כל האמת. אמנם צמד המילים "תוכן שיווקי" הפך כבר מזמן להיות הכלי הכי מזוהה עם תכנים המכוונים למנועי חיפוש, אבל הוא ממש לא נעצר שם. יותר מזה – תוכן שיווקי שרק עוזר להגיע לדף הראשון בגוגל, אבל לא לוקח בחשבון היבטים נוספים, עלול יותר להזיק מאשר לעזור. הגולש אולי ימצא בקלות את האתר שלכם, אבל ינטוש אותו באותה מהירות, אם לא ימצא מה שחיפש או שיתאכזב מהרמה והסגנון.

רוצים לדעת איך כתיבת תוכן שיווקי יכולה לסייע גם לעסק או לארגון שלכם? הנה כמה תועלות שתוכלו לקבל מכתיבת תוכן שיווקי שנעשית בצורה מקצועית וברמה גבוהה.

  1. יצירת צרכנות מודעת  – להבדיל מטקסטים מכירתיים ישירים, התוכן השיווקי אינו מתמקד במכירה מיידית של מוצר או שירות. המטרה של כתיבת תוכן שיווקי היא לספק מעטפת תדמיתית ושיווקית כוללת, שתגרום לקורא, קודם כל, להסתקרן, להעמיק, לחפש יותר מידע. רק אחרי שנבנה אצל הגולש הרקע המתאים, הוא מבצע את הרכישה. היתרון עבורכם הוא השגת צרכנים בעלי מודעות, שיודעים מה הם מחפשים ומבינים למה דווקא העסק שלכם הוא המתאים להם ביותר. 
  2. הזדמנות לחשיפת תחומי פעילות נוספים: כאשר כתיבת תוכן שיווקי לארגון או עסק נעשית בצורה טובה, היא מעודדת את הגולש לקבל מידע על הפעילות העסקית גם מעבר לתחום הספציפי שחיפש. נניח שאתם מציעים מגוון שירותים עסקיים תחת קורת גג אחת. הגולש שלכם מחפש, לדוגמה, שרותי מוקד טלפוני. התוכן השיווקי שמוצג באתר שלכם יכול לקשור בין שרותי המוקד הטלפוני שלכם לבין שירותים נוספים שאתם מציעים, כדוגמת ניהול תורים, ניהול כרטסת לקוחות, מענה אנושי מחוץ לשעות הפעילות וכדומה. דוגמה נוספת: סטודיו לעיצוב פנים, שמציע בנוסף גם ייעוץ לפני רכישת נכס או לפני ביצוע שיפוץ. גם במקרה זה, התוכן השיווקי פותח לגולש הפוטציאלי חלון לשירותים שלא כיוון אליהם מלכתחילה, ומציג בפניו את היכולות הנוספות שלכם. באופן כזה אתם מגדילים את הסיכוי שהוא יחליט בסופו של דבר להרחיב את הפעילות שלו מולכם לתחומי פעילות נוספים.
  3. יצירת נאמנות מתמשכת לבית העסק: לקוח שהגיע אליכם לרכישת מוצר או שרות באמצעות שרותי התוכן, הוא לקוח שכבר עשה את הבחירה. כתיבת התוכן השיווקי גרמה לכך שהוא העדיף את המוצר או השירות שלכם על פני הצעות אחרות. התוכן שהוא קרא הוא מה שגרם לו לבחור דווקא בכם. אגב הקריאה הוא נחשף ליתרונות הייחודיים שלכם, לאופי העסק, לחזון העסקי שלו ולכל תחומי פעילותו. זוהי הזדמנות להציג בפני הגולש תחומי פעילות נוספים שלכם, גם אם הוא אינו זקוק להם כרגע. המידע הזה נחקק בזכרונו, והוא יידע לחפש אתכם בעתיד, כאשר יזדקק למוצרים או שרותים נוספים שאתם מציעים.
  4. טיפול תדמיתי בנושאים רגישים: איך אפשר למכור ברשת אביזר רפואי מסויים? שיטת טיפול מיוחדת? שרותים לבעלי מוגבלויות? לכל התחומים הללו יש מכנה משותף ברור: הקופירייטינג הסטנדרטי פשוט לא מתאים. המוצרים או השירותים הכלולים בהם לא ניתנים לקידום באמצעות סלוגנים מתוחכמים או טקסטים קלילים. כאן נדרש טקסט רגיש ואמפטי, המתייצב לצד הגולש, מפגין הזדהות עם מצוקותיו ומציע לו פתרונות אפשריים. נסיוני הרב בתחומים אלו כולל כתיבת תוכן שיווקי עבור נושאים רגישים כמו טיפול במחלות קשות, ניתוחים פלסטיים, מוצרים לגיל המבוגר וכדומה. 
  5. קידום מכירות בתחומים מקצועיים עתירי ידע: גם במקרה זה, מדובר על נושאים שאינם ניתנים לתמצות בסלוגן קולע או כמה משפטים. הכוונה, בין היתר, לתחומים כמו מחשוב ותוכנה, הנדסה, שרותים עסקיים, שרותי ניהול, מוצרי מרפא וכדומה. האתגר בכתיבת תוכן שיווקי בנושאים אלו הוא הצורך לדבר בו-זמנית אל שני סוגי קהל: הקהל המקצועי, שצריך להרגיש שאתה מתמצא ומעודכן במילה האחרונה תחום, ומצד שני – הקהל הלא-בקי, שצריך לקבל את הרושם שהעסק שלך הוא המקצועי ביותר מסוגו. התוכן השיווקי לעסקים ושרותים מסוג זה צריך להיות נגיש אך לא נמוך, ידידותי – אבל לא על חשבון האמירה המקצועית. פשוט? ברור שלא. בשביל זה אני כאן.

לסיכום, בין אם העסק או הארגון שלכם מציע שירותים או מוצרים, לציבור הרחב או לנישה ספציפית, בנושאים רגישים או מקצועיים – כתיבת תוכן שיווקי היא כלי שאסור לכם לוותר עליו.

רוצים לקרוא עוד?

דילוג לתוכן